2008年6月18日水曜日

トシェの面影 Tose's look

だんだんと、トシェの面影に近づいてきた。トシェに会ったのは一度きりだが、印象的な出会いだった。トシェはトルコでのヨーロッパ歌謡祭へ、私はギリシャ経由で日本への帰国の途上だった。たくさんのファンに囲まれ、サインや握手攻めにあっているトシェを見つけた私は、半分いたずらで、私の作品の写真にサインをして、トシェに差し出し、私からトシェに握手をした(私も実は、マケドニアのテレビや新聞、雑誌などでよく紹介されていた)。お互いに初対面だが、思わずお互いに噴出して、お互いの前途を祝福し合った。トシェはテレビで見るのと違って、とても小柄だが、気品があって、まるでマケドニアの王子様のようだったのを今でも覚えている。

Gradually the relief became Tose's look. I met him just a once, but it was an impressive meeting. He was on his way to Turkey for European music festival, and I was on my way back to Japan through Greece. I saw Tose shaking hands with his fans, so I gave him a photo of my work with my signature and shook hands with him just in fun (I was on TV, newspapers, and magazines in Macedonia). That was the first time we met each other, but we burst out laughing and we wished each other good lucks. I remember Tose was not like on TV, he was not so high, but graceful, as if he were a prince of Macedonia.

0 件のコメント: